Antal tjänster: 1
Inlagd: 12 februari 2021
Ansök senast: 1 mars 2021
Typ av jobb: Rekrytering till företag
Yrkesområde: Inköp, logistik
Verksamhetsområde Inköp, Service och logistik ansvarar för Region Östergötlands samlade Inköps och materialförsörjningsfrågor. Vi är en strategisk funktion som organisatoriskt är placerat i Regionledningskontoret. Vi arbetar brett med Inköp inom regionens alla verksamheter, där hälso- och sjukvård är den största men också regional utveckling, fastighet och Facility Management, IT, stadsbibliotek och naturbruksgymnasium är verksamheter vi stöttar.
Sedan en tid tillbaka har vårt uppdrag förändrats, där vi har fått till uppdrag att utvecklas från en upphandlingsenhet till en inköpsorganisation med ansvar för inköpsprocessens alla delar; strategi- och analysfas, upphandlingsfas och avtals- och utvecklingsfas. Detta arbete innebär stora förändringar i arbetssätt och processer men också i tankesätt och kultur i inköpsfrågor såväl inom verksamhetsområde Inköp, service och logistik som i region Östergötlands alla verksamheter. Vi är mitt i den utvecklingsresan och behöver nu förstärkning för att kunna ta ytterligare steg i denna förändringsprocess.