Ekonomiassistent sökes till Lidköping!

  •  Inlagd: 16/05/2025
  •  Antal tjänster: 1
  •  Typ av jobb: Konsultuppdrag
  •  Yrkesområde: Ekonomi, Finans, Försäkring
  •  Ansök senast: Snarast
  •  Arbetsplats: På plats

Är du noggrann och strukturerad och har ett starkt siffersinne? Nu söker vi efter en Ekonomiassistent till en av våra kunder i Lidköping!

Om företaget: Ekonomiavdelningen hanterar åtta olika bolag; fem svenska bolag och tre nordiska bolag vars verksamhet utgörs av produktion, försäljning samt holdingverksamhet.

Ansvarsområden: Ekonomiavdelningen ansvarar för:

  • Löpande bokföring
  • Hantering av leverantörs- och kundreskontra
  • Kassa/bank & likviditetsuppgifter
  • Avstämningar avseende lager och anläggningstillgångar
  • Moms & skattehantering
  • Månads- och årsbokslut
  • Prognoser, analyser/controlling
  • Diverse administrativa uppgifter

Ekonomiavdelningen består av tre delar: redovisningsavdelning, controllingavdelning samt intern kontroll. Befattningen som Ekonomiassistent är en del av redovisningsavdelningen.

Huvuduppgifter:

  • Hantering av kund- och leverantörsreskontraflöde inklusive tillhörande processer och avstämningar
  • Redovisningsmässig hantering/avstämning av kassa/bank
  • Kontroll/uppföljning/utredning av diverse förekommande förfrågningar avseende ovan nämnda huvuduppgifter
  • Delaktig i arbetet kring månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Framtagning av diverse rapporter och statistik löpande och/eller på förekommen anledning
  • Besvara förfrågningar som uppkommer vid externa och interna revisioner samt framtagande av efterfrågat material och rapporter i detta syfte
  • Övriga diverse förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

Kompetenskrav:

  • Gymnasial eller eftergymnasial utbildning tillika någon form av ekonomi/redovisningsutbildning eller motsvarande kompetens
  • Viss systemvana från affärssystem samt tillhörande supportsystem
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Strukturerat och noggrant arbetssätt
  • Förbättringsorienterad
  • Ansvarskännande, kundorienterad och servicemedveten
  • God kommunikationsförmåga - kunna arbeta i team likväl som individuellt

Om Jefferson Wells
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Jefferson Wells värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget startar i Augusti och pågår ca 7-8 mån, med möjlighet till förlängning.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese Johansson via mail på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Lidköping

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Jefferson Wells, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 20
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.