Obsolescence Management Coordinator

  •  Inlagd: 03/09/2025
  •  Antal tjänster: 1
  •  Typ av jobb: Konsultuppdrag
  •  Yrkesområde: Management
  •  Ansök senast: Snarast

Vi söker dig som är erfaren inom Obsolescence Management och vill arbeta både operativt och strategiskt. Tjänsten passar dig som trivs med struktur, analys och administrativa processer och gärna tar lead i utvecklingen av arbetssätt och rutiner.

Arbetsuppgifter:

  • Registrera, förbereda och följa upp nya EOL (End of Life)-ärenden för komponenter med konstaterad livscykelproblematik.

  • Genomföra Where Used-analyser och annan relevant faktainsamling.

  • Bidra till att etablera och utveckla processer för Obsolescence Management samt tillhörande stödsystem.

  • Samarbeta med andra funktioner inom ILS (Integrated Logistic Support).

  • Utföra administrativa uppgifter kopplat till området.

Din profil:

  • Tidigare erfarenhet av Obsolescence Management eller liknande område är starkt meriterande.

  • Grundläggande förståelse för industriell verksamhet och teknikutveckling.

  • Meriterande erfarenhet inom exempelvis Inköp, ILS, Life Cycle Management.

  • Mycket god administrativ förmåga och stark känsla för struktur och noggrannhet.

  • Självständig, initiativtagande och trivs i en roll där du kan ta ansvar och driva arbetet framåt.

Övrigt:

  • Arbetet utförs på plats på kontoret som är beläget i Malmö men som kommer att flyttas till Lund i slutet av 2025

  • Start så snart som möjligt efter överenskommelse

Vill du vara med och bidra till att forma framtidens processer inom ett tekniskt komplext och viktigt område? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Malmö

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Jefferson Wells, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 20
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.