Rätt person på rätt plats

Vi har lång erfarenhet av att hjälpa företag över hela Sverige att hitta rätt kompetens. Inköp och logistik är ett av våra expertområden. Oavsett om du har behov av att anställa någon på en fast tjänst eller söker efter en interimslösning under en övergångsperiod så kan vi hjälpa dig att hitta rätt person för jobbet. 

Vi har kontor över hela landet – till exempel i Malmö, Stockholm, Sundsvall och Umeå – vilket ger oss en djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden och dess utmaningar. Vårt stora nätverk inom inköp och logistik gör att vi snabbt kan identifiera kandidater med rätt kompetens och erfarenhet.

Rekrytera specialist inom inköp & logistik

Att rekrytera rätt medarbetare inom inköp och logistik kräver både branschspecifik kunskap och erfarenhet. På Jefferson Wells använder vi oss av en strukturerad och kvalitetssäkrad rekryteringsprocess som gör att vi hittar de bästa kandidaterna för ditt företag. Våra kunder uppskattar särskilt:

  • Vårt stora nationella och internationella nätverk av specialister inom inköp och logistik.
  • En djup förståelse för branschen och dess specifika behov.
  • Kvalitetssäkrade processer som säkerställer en långsiktig matchning mellan kund och kandidat.
  • Regelbundna kontakter med talanger på den lokala arbetsmarknaden.
  • Vår omfattande uppföljning för att säkerställa att både kund och kandidat är nöjda med samarbetet.
 

LÄS MER OM ATT REKRYTERA MED OSS

Konsulter inom inköp & logistik

När ditt företag står inför en tillfällig bemanning, exempelvis en omorganisation, en tillväxtfas eller ett projekt som kräver specifik kompetens så erbjuder vi uthyrning av konsulter inom området. Genom att anlita en konsult inom inköp och logistik får du en flexibel och kostnadseffektiv lösning där vi tar arbetsgivaransvaret så att du kan fokusera på att driva verksamheten framåt.

Våra konsulter inom inköp och logistik kan ta sig an roller som:

  • Inköpschef
  • Logistikchef
  • Supply Chain Manager
  • Projektledare inom logistik
 

HYR IN EN KONSULT INOM INKÖP & LOGISTIK

Ingenjörskonsten – en viktig del i den gröna omställningen

Den gröna omställningen är en av de mest omfattande förändringarna i samhället idag, och inköp och logistik är en viktig kugge i hjulet. Oavsett var ni befinner er på vägen mot hållbarhet, kan vi stötta er med rätt personal och kompetens för att uppnå era mål

Vi hjälper dig!

På Jefferson Wells är vi experter på att rekrytera och bemanna inom inköp och logistik. Vi hjälper ditt företag att hitta rätt kompetens för att stärka er verksamhet och möta era behov, både på kort och lång sikt.

BE OM OFFERT
Offert inköp och logistik

Söker du jobb inom inköp & logistik?

Är du en specialist inom inköp och logistik som söker nya utmaningar? Hos oss hittar du både fasta tjänster och spännande interimslösningar där du får möjlighet att utveckla din kompetens och bidra till viktiga projekt. Se våra lediga tjänster eller hör av dig till oss om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt nästa uppdrag.

Vanliga frågor om att hyra eller rekrytera inköpare och logistiker

Vad gör oss till specialister?

Jefferson Wells har ett nätverk av talanger som driver inköps- och logistikfrågor med framgång. De bygger inköpsstrategier och kartlägger logistikfunktioner för att hitta utvecklingsområden, effektiviserar leveranser, frigör kapital från lagerproduktion och mycket mer. 

Vad kostar bemanning och rekrytering av specialister inom inköp och logistik?

Kostnaden för att bemanna och rekrytera specialister inom inköp och logistik kan variera beroende på flera faktorer, exempelvis vilken typ av specialist ni söker, bransch och geografiskt område. Vi strävar alltid efter att erbjuda konkurrenskraftiga priser, oavsett om det handlar om en lång- eller kortvarig lösning.

Kontakta oss för att få ett skräddarsytt erbjudande

 

Hur går vi tillväga?

Vi arbetar enligt en evidensbaserad metodik där vi genomför kompetensbaserade intervjuer, utför relevanta tester och säkerställer referenser. Allt för att hitta de talanger som matchar våra höga kvalitetskrav. Som en av Sveriges största rekryteringsföretag är det viktigt att vi arbetar efter en tydlig etisk kompass och med effektiva metoder som garanterar kvalitet i våra leveranser. Vi utför ungefär 5000 rekryteringar varje år och är stolta över att vara med och sätta standard i vår bransch och hjälpa våra kunder som deras trusted advisors.

Läs mer om vårt  evidensbaserat förhållningssätt

Vad gör vårt samarbete framgångsrikt?

Nyckeln till en lyckad rekrytering är starka kandidatnätverk samt förmågan att attrahera kandidater som motiveras av er företagsmiljö och arbetsuppgifter. Vi har ett proaktivt och strukturerat arbetssätt för att bygga kandidatnätverk inom de specialistområden där vi verkar. Det omfattar bl a våra många kund- och kandidatmöten, våra samarbeten med olika intresse- och nätverksorganisation och våra konsult- och rekryteringskonsulters egna nätverk. Därtill har vi ett nationellt Talent Acquisition-team som arbetar proaktivt och uppdragsspecifikt med att bygga ett nätverk av specialister så att vi snabbt och precist kan leverera kompetens till våra kunder.

Hur lång tid tar en rekrytering av specialister inom inköp och logistik?

En genomsnittlig rekrytering tar vanligtvis mellan 6-8 veckor från att processen påbörjas till att kandidaten har accepterat ett erbjudande och är redo att börja. Vid interimslösningar kan vi ofta tillsätta en specialist betydligt snabbare, ibland inom bara några dagar.

INKÖP & LOGISTIK

Anna-Maria Bernin

Konsultchef

Anna-Maria Bernin, konsultchef inom inköp och logistik, berättar vad som attraherar personer som jobbar inom inköp och logistik och hur efterfrågan inom området ser ut just nu.

INSPIRATION
Därför är Jefferson Wells rätt när du behöver rekrytera
Behov av att hyra eller rekrytera ekonomi-, ingenjörs- eller ledarkompetens? Därför är Jefferson Wells rätt partner

Så håller du din kompetens uppdaterad
Har du rätt kompetens för framtidens arbetsmarknad? Jefferson Wells ger tre tips på hur du håller dig eftertraktad

”Det är som ett roligt pussel” – så ser rollen som inköpare ut
”Det är som ett roligt pussel” – så ser rollen som inköpare ut

Inköpare har en central roll och är en viktig funktion för att kugghjulen ska rulla. Som inköpare är du spindeln i nätet med nära kontakt med externa leverantörer så väl som interna avledningar. Låter det intressant? Cem Tutkunkardas, senior inköpare på Volvo Penta, berättar mer om yrket och hur en vanlig dag som inköpare ser ut.