Adway erbjuder företag som reryterar i stora volymer möjligheten att helautomatisera deras kandidatattraktion via sociala medier med hjälp av sin Talent Attraction Suite (TAS). Jefferson Wells samarbetar med Adway med målet att attrahera, engagera och konvertera den passiva kandidaten till aktiva anställningar.
Det finns flera fördelar med att arbeta med Adway. Utöver AI-verktyget, får företagen även detaljerade analyser och insikter som är relevanta för deras rekryterings-KPI:er, till exempel hur den passiva kandidatmålgruppen ökar kvalitén på kandidater samt minskar tiden att tillsätta en vakans.
– Jefferson Wells har redan ökat med 52 procent fler relevanta ansökningar från sina jobbannonser jämfört med tidigare, något vi är glada att se!" säger Kristin Molin på Adway. Plattformen hjälper Jefferson Wells att nå de passiva kandidaterna som idag inte aktivt söker jobb. Genom predictive targeting i sociala medier kan vi nå ut brett men en mer definierad talangpool och bryter igenom på kanaler där jobbannonser vanligtvis inte visas. Som Sveriges största bemannings- och rekryteringsföretag kan Jefferson Wells bygga unika målgrupper att rikta våra annonser mot.
– Under en längre tid har vi tittat på hur vi kan automatisera vårt annonseringsflöde och öka transparensen med våra kunder i samband med annonsering. Nu har vi hittat en lösning. Med hjälp av denna automationslösning och nya tekniker når vi både brett och med hög relevans, säger Linda Malm.
Målet med samarbetet att attrahera fler sökande och att korta ner ledtiderna i rekryteringsprocessen och att arbeta bort den manuella hanteringen av annonsering. Jefferson Wells arbetar aktivt för att utvecklas tillsammans med sina partners och håller samtidigt på att se över hur de kan förädla kandidatupplevelsen när man ser ett ledigt jobb på sociala medier.
– Vi är självklart också nyfikna på att nå våra målgrupper i andra kanaler förutom de traditionella sociala medierna som Facebook, Instagram och LinkedIn. Vi har precis gått live med SnapChat som vi tror starkt på när vi vill attrahera den yngre målgruppen. Sedan sneglar vi även på TikTok, som inte ligger så långt bort att prova, avslutar Linda Malm.
Låter det intressant? Vi hjälper er verksamhet med skräddarsydda konsult- och rekryteringslösningar.