Teknisk förvaltare verksamhetsledning till HSB Nordvästra Skåne

  •  posted: 18/12/2025
  •  roma-no-of-positions: 1
  •  form-of-employment: Rekrytering till företag
  •  apply-by: roma-to-be-applied

Vill du ha en central roll där du kombinerar teknik, affärsmässighet och relationer - och samtidigt får stort förtroende och frihet i ditt arbete? Du får möjlighet att påverka både kundernas fastigheter och utvecklingen av våra tjänster. Till HSB i Helsingborg söker vi nu en teknisk förvaltare med inriktning mot verksamhetsledning till en engagerad avdelning med högt tempo, stor variation och mycket arbetsglädje.

header-funct-public

Om HSB Nordvästra Skåne

HSB Nordvästra Skåne levererar tjänster av högsta kvalitet inom ekonomi, förvaltning och fastighetsskötsel till fastighetsägare i nordvästra Skåne. Vi förvaltar och förädlar befintliga fastigheter åt drygt 180 kunder och bygger även attraktiva bostäder i regionen. Vårt fantastiska kontor finns i Ramlösa Brunnshotell i Helsingborg och vi är omkring 80 engagerade medarbetare som arbetar i företaget. Läs gärna mer på www.hsbnvs.se

Om rollen

Som teknisk förvaltare med inriktning mot verksamhetsledning ansvarar du för att leda, samordna och utveckla bostadsrättsföreningars fastighetsförvaltning och tekniska service. Du är navet mellan HSB, bostadsrättsföreningens styrelse, medlemmar, hyresgäster och leverantörer och säkerställer att föreningens fastigheter sköts professionellt, ekonomiskt och enligt gällande lagar och avtal. Du är med och utvecklar kundnyttan i HSBs kundavtal och är drivande i utvecklingen av avdelningens tjänster inom bla verksamhetsledning.

Arbetet innebär nära samarbete och god kommunikation med styrelser, medlemmar, hyresgäster och leverantörer. Du planerar och följer upp långsiktigt underhåll, ansvarar för upphandlingar och avtal, deltar i styrelsemöten och stämmor samt föredrar ärenden. Du säkerställer efterlevnad av myndighetskrav, hanterar tekniska utredningar och bidrar med underlag till årsredovisning och revision.

Rollen är självständig och varierad med stor frihet att styra din egen agenda. Du utgår från vårt kontor, ingår i ett team på 9 personer och rapporterar till avdelningschef för teknisk förvaltning.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Leda och samordna föreningens verksamhet enligt verksamhetsplan och styrelsens beslut samt genomföra årlig verksamhetsanalys
  • Delta i och förbereda styrelsemöten, föreningsstämmor och samrådsmöten; ta fram dagordning, beslutsunderlag och protokoll
  • Ansvara för upphandlingar, avtal och leverantörskontakter
  • Hantera löpande ärenden och medlemskontakt
  • Planera och följa upp underhåll samt säkerställa regelefterlevnad
  • Bidra till långsiktig värdeutveckling och trygghet för föreningarnas medlemmar
  • Bidra till gott samarbete, gemenskap och en god arbetsmiljö

Om dig

Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom fastighetsförvaltning, med god teknisk fastighetskunskap och erfarenhet av verksamhetsstyrning - gärna med insyn i bostadsrättsföreningar. Du är trygg i att analysera material, föredra inför styrelser och fatta välgrundade beslut.

Vi ser att du är prestigelös och lösningsorienterad, med förmåga att skapa förtroende och bygga starka relationer. Du är trygg i din ledarroll och i presentationer, och har ett naturligt sätt att knyta kontakter. Du arbetar strukturerat och analytiskt, ser helheten och tar initiativ när det behövs. Som person är du ansvarstagande och noggrann, samtidigt som du har drivkraften att hitta lösningar och driva saker framåt.

Vi söker dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, ekonomi, byggprojektledning, fastighetsteknik eller motsvarande erfarenhet
  • Minst 5 års relevant erfarenhet
  • Erfarenhet av verksamhetsstyrning inom fastighetsförvaltning mot brf, kommersiella fastigheter eller liknande
  • Erfarenhet av underhållsplanering, ekonomisk uppföljning och rapportering
  • Vana att arbeta med myndighetskrav, egenkontroller och säkerhetsfrågor
  • God administrativ förmåga och erfarenhet av digitala system
  • Mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på svenska
  • B-körkort

Erfarenhet av arbete med bostadsrättsföreningar och kännedom om Aff eller ABFF 15 är meriterande.

Ansökan

Låter det som din nästa utmaning?

HSB Nordvästra Skåne samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering, och du blir anställd direkt hos HSB. Tjänsten söker du genom att klicka på "Ansök" i annonsen. Sista ansökan är 2026-01-21. Vi tar inte emot ansökningar via e-post på grund av GDPR.

Bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning.

Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, [email protected].

Vi ser fram emot Din ansökan!

job-detail-footer
Helsingborg

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Jefferson Wells, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 20
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.