Category & Product Team Manager | Lyreco | Sverige

  •  posted: 22/08/2025
  •  roma-no-of-positions: 1
  •  form-of-employment: Rekrytering till företag
  •  industry: Försäljning, marknad, reklam,Inköp, Logistik,Management
  •  apply-by: Snarast

Vill du leda ett engagerat team, utveckla sortiment och affärsrelationer - och samtidigt skapa verkligt engagemang och samarbete över hela organisationen? Har du erfarenhet av affärsutveckling, förhandling och personalansvar, och drivs av att nå resultat tillsammans med andra? Då kan du vara vår nästa Category & Product Team Manager!

header-funct-public

Om Lyreco

Lyreco är ledande Europa och en av världens största leverantörer av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister på arbetsplatsprodukter utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder kan skapa en fantastisk arbetsdag, varje dag. Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd.

Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg, Stockholm och Malmö samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi näst störst inom e-handel.

Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är.

Välkommen till oss på Lyreco!

Om rollen

Som Category & Product Team Manager leder du ett team av 12 Product Managers och en person för anskaffning av övrigt sortiment. Du har fullt personalansvar och rapporterar till Merchandising Director. Ditt uppdrag är att skapa ett starkt, sammansvetsat team som tillsammans driver sortimentsstrategi, leverantörssamarbeten och affärsutveckling framåt.

Du ansvarar för att:

  • Coacha och utveckla teamet för att nå försäljningsmål, marginalkrav och optimalt lagervärde.
  • Säkerställa att kategoriplaner implementeras i linje med företagets strategi.
  • Leda lokala förhandlingar och säkerställa hållbara, affärsmässiga leverantörsvillkor.
  • Representera Sverige operativt i centrala projekt och bidra till affärskritiska initiativ.
  • Stärka samarbetet med sälj, marknad, supply chain och andra nyckelfunktioner för att skapa helhetslösningar med kundvärde i fokus.

Vem är du?

Du är en kommunikativ och inkluderande ledare som vet att framgång skapas genom samarbete, tydlig riktning och ett starkt engagemang. Du har förmågan att bygga tillit, skapa samsyn och få människor att växa - både individuellt och som team.

Vi söker dig som har:

  • Flerårig erfarenhet av kategori- eller produktledning, gärna inom relevanta segment.
  • Dokumenterad erfarenhet av att leda team och driva förändring.
  • Stark förhandlingsförmåga och vana att bygga långsiktiga partnerskap - du balanserar affärsmässiga krav med goda relationer och skapar hållbara kommersiella villkor som gynnar både Lyreco och våra leverantörer
  • Eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, handel eller liknande.
  • God vana av att arbeta med affärssystem, Excel och digitala verktyg.

Du är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad - och du trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt ledarskap.

Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats tillsammans med oss?

Om du är en engagerad ledare som brinner för samarbete, utveckling och att skapa resultat tillsammans - då är detta rollen för dig.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Lyreco med Jefferson Wells och du blir anställd direkt hos Lyreco. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Takahashi på [email protected] eller Eva Ekdahl på [email protected]

Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16/8. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

job-detail-footer
Borås

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Jefferson Wells, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 20
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.