Ekonomiassistent till Trollhättan Energi

Vill du bli en del av ett härligt gäng där noggrannhet möter gemenskap? Vi söker en ekonomiassistent som förstår flödet inom reskontra och trivs med att bidra till ordning i ekonomin. Uppdraget startar omgående och pågår minst 6 månader, över sommaren. Du arbetar i ljusa lokaler mitt i centrala Trollhättan, bara fem minuter från stationen - perfekt för dig som pendlar!


Start: Omgående
Längd: Minst 6 månader, över sommaren
Placering: Trollhättan, på plats



Om rollen

Som ekonomiassistent hos Trollhättan Energi blir du en viktig del av ekonomiavdelningen som består av sex personer. Du kommer att arbeta nära kollegor i en öppen och familjär miljö där personkemin är lika viktig som kompetensen. Här är det högt i tak, gott samarbete och en kultur där man gärna tar lunch tillsammans.

Arbetsuppgifter

  • Hantera inbetalningar och identifiera felbetalningar
  • Besluta om och genomföra återbetalningar till kunder vid dubbelbetalningar
  • Administrera leverantörsbetalningar och e-fakturaflöden
  • Säkerställa korrekt registrering och uppföljning i ekonomisystemen
  • Bidra till ordning och struktur i reskontraflödet
  • Möjlighet till fler uppgifter över tid

Vi söker dig som

  • En högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi och med viss erfarenhet på området eller annan relevant utbildning och då med flera års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter.
  • Dokumenterad erfarenhet av kund och leverantörsreskontra
  • Erfarenhet av att arbeta med E-fakturor
  • Förstår grunderna i ekonomiska flöden och reskontra
  • Är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta strukturerat
  • Har goda kunskaper i Excel (grundläggande nivå)
  • Är social och gillar att samarbeta
  • Arbetar strukturerat, självständigt och tar ansvar.
  • Är flexibel och har lätt för att ställa om när förutsättningarna förändras.
  • Erfarenhet av Visma, DSE, Zynergy eller liknande system är meriterande

Om arbetsplatsen

Du kommer jobba i en trivsam arbetsmiljö i ljusa, fräscha lokaler på Förrådsgatan i centrala Trollhättan, bara fem minuter från stationen. Arbetstider är kontorstid, 8-17 med möjlighet till flex. Du kommer få jobba tillsammans medett gott gäng som gillar att skoja och ha kul, samtidigt som de är noggranna med arbetet.

Ansök genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar INTE emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att ring ansvarig Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-617234

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig

Jeffersonwells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige.

Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal i grunden, månadslön, försäkringar, tjänstepension m.m.

Läs mer om hur det är att vara konsult på Jeffersonwells:
https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Trollhättan

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Jefferson Wells, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 20
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.